-

středa 25. září 2013

Můj aupair pobyt je u konce



Nepsala jsem, vím....Éra aupair blogu je asi definitivně u konce. Stejně jako moje slavná aupair kariera. No, už jsem dva měsíce doma a tři měsíce uplynuly od odchodu od mojí host rodiny. Ačkoliv jsem plánovala prodloužit někde jinde, to se nakonec nepovedlo. Nebylo to ani tak mojí vybíravostí, jako špatnými referencemi. Ale dnes jsem za to ráda, že už aupair nejsem a připravuju se v ČR na studium VŠ v USA...

Aupair práce není pro každého. Já toho nelituju, že jsem jela, ale dneska už vím, že bych vybírala úplně jinak. Tady je pár typů a rad pro budoucí aupairky. Můžete se mnou souhlasit i nesouhlasit.


1) Dobrá rodina je lepší, než "dobrá" lokalita

- Vždycky kroutím hlavou nad tím, jak holky chtějí "někam k New Yorku" nebo "někam do Californie". No, nechci podceňovat znalosti Čechů o Americe, ale obrázky Manhattanu a nápisu Hollywood, jsou jedny z mála fotek, které průměrný Čech viděl. Nevím, kde vznikla ta představa, že v NY a CA je nejlépe. Fakt nevím. K čemu vám bude bydlet deset kroků k pláži v Santa Monice, když rodina budou otrokáři a budou vás tam mít za služku? A vždycky do Kalifornie nebo New Yorku můžete zajet na dovolenou. Tím ovšem nechci říct, že lokalita není vůbec důležitá. Určitě je. Mně se v matching ozvala sympatická rodina z Wyoming,samota, 50 mil od většího městečka. Tam bych asi spokojena nebyla.


2) Auto, auto, AUTO!

- Mně auto bylo slibované před příjezdem do rodiny. Pak se rodina začala cukat a já mohla auto používat pouze do školy a asi tak jednou v týdnu. Nepotřebovali, aby aupair měla řidičák, protože děti byly celý den doma.V matching na prodloužení byl tohle kámen úrazu - neměla jsem zkušenosti s vožením dětí v autě. Pokud nebydlíte v New York City, Washington D.C. a v pár dalších městech, tak jste bez auta uvězněni doma. Kolikrát se mi stalo, že jsem se nikam kvůli autu nedostala, musela se vrátit před setměním, protože jsem se bála jezdit takovým pseudo MHD tady u nás. Kamarádi mě často vyváželi, ale už mi to bylo i někdy trapný, se jich ptát. A kamkoliv jsem chtěla jet, tak jsem to musela složitě plánovat. Např. jednou v únoru, ve sněhu, jsem musela jít 25 minut na zastávku autobusu, jet 40 minut do D.C., vzít metro, které jelo 1,5 hodiny do zastávky Silver Spring, pak jít 15 minut pěšky do cíle našeho AP meetingu. Vstávala jsem v 8 ráno a meeting začínal ve 12:30 a měla jsem to jen tak tak. No pak to samé zpátky a sobota byla v čudu. Rodina je povinna vám poskytnout dopravu na meeting, ale moje rodina sbalila obě auta a byli fuč....

3) Rodič/e doma...NIKDY!

- Jestli chcete od dětí respekt, chcete být sama sebou, tak nechtějte v domě nikoho. Moje HM "pracovala" z domu. Ve skutečnosti mě hlídala a peskovala. Malý mě respektoval pouze když byl se mnou doma sám. Když tam byla ona, tak nikdy. Takže jsem vždycky vypadala jako neschopný tele. Nejsem ten člověk, který by chtěl ošidit péče o dítě, ale moje HM vyžadovala hru s dítětem po celý den a já opravdu neměla ani minutu na posazení na gauč.


No...to je tak asi zatím vše, co mě napadá

Žádné komentáře:

Okomentovat